NFT-de maailm mõjutab erinevaid tööstusharusid ja lennundussektor ei ole siinkohal erandiks. Lennufirmad kasutavad aina enam plokiahela tehnoloogiat, et olla pioneerid NFT-lojaalsusprogrammides, mis pakuvad reisijatele ainulaadseid hüvesid ja muudavad reisikogemuse kaasahaaravamaks.
Lufthansa Uptrip lojaalsusprogramm
Euroopa tuntud lennufirma Lufthansa käivitas hiljuti NFT-lojaalsusprogrammi Uptrip, kasutades selleks Polygoni plokiahelat. Lufthansa Innovation Hubi ja kliendiprogrammi Miles & More koostöös sündinud uuenduslik kontseptsioon premeerib reisijaid iga lennu eest NFT-kaartidega. Rohkem kui 400 võimalikust kaardist saab seejärel kokku koguda erinevaid kollektsioone, mis annavad reisijatele eksklusiivseid hüvesid nagu äriklassi lounge’i vautšerid, tasuta lennumiilid, tasuta wifi jne. Uptrip plaanib lisada ka kauplemise võimaluse, mis võimaldab kasutajatel hankida oma kollektsioonides puudu olevaid kaarte.
Lufthansa grupi lojaalsusprogramm on Euroopa üks suurimaid, kus on üle 38 miljoni registreeritud liikme. Lisaks Lufthansale kuuluvad gruppi veel Swiss Air, Austrian Airlines, Eurowings ja paljud teised, kes osalevad samuti Uptripi programmis.
AirBalticu NFT-sari “Planies”
Tallinnast mitmeid otselende pakkuv AirBaltic alustas NFT-dega juba 2021. aastal reisiturunduse eesmärgil, tõstes NFT-kunstikollektsiooniga esile erinevaid Läti linnu. Eelmisel aastal laiendas AirBaltic oma NFT-de haaret veelgi, tuues turule NFT-lennukite sarja “Planies”, mis on seotud lennufirma lojaalsusprogrammiga. 10 000 unikaalsest lennukist koosnev sari annab iga lennuki omanikule hüvesid nagu automaatne lojaalsuspunktide kogumine (20 punkti päevas) ning tasuta äriklassi edutamine pärast 10 lendu. “Planies” sarja NFTd on loodud Etheremi plokiahelale ning preemiate saamiseks tuleb digitaalset lennukit hoidev krüptorahakott (nagu MetaMask) siduda kasutaja AirBaltic Club kontoga. Ühe NFT-lennuki soetamine maksab 0,075 ETH (artikli kirjutamise hetkel umbes €112).
Loe lisaks: “Starbucks käivitab Polygoni abiga uue lojaalsusprogrammi”