Aasta lõpp on tagasivaatamise aeg. Mööduval aastal oli krüptomaastikul nii mõnigi ettevõte, kes jäi silma kiire kasvu poolest. Loetleme mõned krüptofirmad, kes tegid 2020. aastal läbimurde.
MicroStrategy
USA börsil noteeritud tarkvarafirma MicroStrategyst sai kuulsaim Bitcoini institutsionaalne investor pärast seda, kui ettevõte ostis mitmes osas ligikaudu 70 000 bitcoini. Ost läks suurfirmale maksma ligikaudi 1,1 miljardit dollarit.
MicroStrategy has purchased an additional 29,646 bitcoins for $650 million at an average price of $21,925 per #bitcoin and now #hodl an aggregate of 70,470 bitcoins purchased for $1.125 billion at an average price of $15,964 per bitcoin.https://t.co/j6wVLXIzoa
— Michael Saylor⚡️ (@saylor) December 21, 2020
Investeering maailma esimesse krüptorahasse oli suuresti firma tegevjuhi Michael Saylor’i algatus. Sellest ajast alates on Saylorist saanud üks krüptoraha suurimaid poolehoidjaid. Mees on ka aktiivne Twitteri kasutaja, säutsudes värvikaid Bitcoini propageerivaid loosungeid. Kogu loo teeb kõnekamaks asjaolu, et 2013. aastal oli mees Bitcoini suhtes umbusklik, öeldes, et Bitcoini päevad on loetud!
PayPal
Kui PayPal lisas novembris oma USA kasutajatele krüptorahade ostu-müügi võimaluse, loeti seda sektori jaoks võtmemomendiks. Internetimaksete vahendajal on maailmas nimelt 350 miljonit aktiivset kasutajat, mistõttu avaneb paljudele uutele inimestele võimalus krüptorahadega tutvust teha. Firma plaanib väljaspool USA klientidele krüptovaluutad kättesaadavaks teha uuel aastal.
Uniswap
Tegemist on detsentraliseeritud krüptorahade kauplemisplatvormiga (DEX), kus kasutajad saavad kaubelda otse ERC-20 tokenitega. Uniswap’i tulek juhatas sisse suve jooksul hoogu kogunud DeFi buumi, kus platvormi kauplemiskäibed ületasid kohati traditsiooniliste börside nagu Coinbase’i kauplemismahte. Uniswap oli 2020. aastal kõige levinum koht, kus uusi tokeneid lansseerida.
Glassnode
Šveitsis asuv firma Glassnode tegeleb plokiahela analüüsimisega, tuues välja eri liiki andmeid plokiahelal toimuvate trendide kohta. Firma menüüs on 250 eri liiki mõõdikut ja graafikut nagu tehinguandmed, krüpto rahakottide hulgad ja suurused, andmed krüptoraha kaevandajate kohta ja palju muud. Ettevõte põhiklientuur on krüptofirmad ja väiksemad investorid, kes kasutavad andmeid ostu-müügi otsuste langetamiseks.
Rarible
Pärast NFT (non-fungible token) kauplemiskeskkonna Rarible käivitamist 2019. aasta novembris on platvormil loodud juba umbes 40 000 kunstiteost. Tulemuseks on tehingute koguväärtus summas 10 miljonit dollarit.
NFT ehk non-fungible token on lihtsustatult digitaalne vara plokiahela platvormil, mis on mingil moel haruldane või unikaalne.
Rarible’is saab igaüks luua oma NFT – digitaalse kollektsioneeritava vara, mida on võimalik hiljem müüa ning näha selle päritolu. Rarible tõi turule ka enda tokeni $RARI, mida saab platvormil kasutada.
Loe lisaks: “Bitcoini turukapital on pool triljonit dollarit”