Jalgpall on miljoneid kaasahaarav maailma spordiala, selles pole kahtlustki. Plokiahelal baseeruvad fännitokenid tõotavad jalgpalliga seotud majandusharu aga veelgi kasvatada. Käesoleva nädala alguses saabus jalkafännide jaoks esimest korda turule Euroopa ühe suurema jalgpalliklubi FC Barcelona token. Huvi nende vastu kujunes oodatust suuremaks.
FC Barcelona token ($BAR) oli avapäval kuum kaup
Ametlik FC Barcelona fännitoken, mille tõi turule Chiliz’e spordi- ja meelelahutustokeni platvorm Socios.com. Tegemist on Ethereumi plokiahela peale ehitatud ERC20 tokenitega. Selle nädala esmaspäeval paisati eelmüüki 600 000 $BAR tokenit fikseeritud hinnaga 2 eurot tükk, mida planeeriti 48-tunniseks perioodiks. Uus toode osutus aga sedavõrd menukaks, et mainitud kogus müüdi maha vähem kui kahe tunniga. Sellest ligikaudu 700 000 euro väärtuses fännitokeneid leidis omaniku väidetavalt lausa 2 minutiga. Chilize ametliku pressiteate kohaselt ületas eelmüügi nõudlus pakkumise 5-kordselt ning ostjaid leidus 106 riigist.
$BAR token läks tavamüüki üleeile hommikul ning veebilehe Coinmarketgap andmetel kaupleb Barca fännitoken hetkel 6 dollari lähedal. Viimase 24 tunni jooksul on kauplemismaht olnud ligikaudu 300 000 dollarit. Kokku paisatakse Chiliz’e poolt ringlusesse 40 miljonit $BAR tokenit.
Mida Barca fännitoken annab?
Selle aasta veebruaris avalikustatud FC Barcelona token on digitaalne vara, mis on mõeldud fännide laiemaks kaasamiseks võistkonna tegevusse. Tokeneid omavad fännid saavad osaleda klubi otsuseid puudutavates hääletustes, teenides lisahüvesid ning ühtlasi ka kõrgema fännistaatuse. Eriauhindadena on usinatel poolehoidjatel võimalik võita näiteks pääs mängule VIP-külalisena, mängijatega kohtumine või personaalne video, mida kuvataks mängu ajal LED-ekraanidel kuulsal ligi 100 000 pealtvaatajakohaga Camp Nou staadionil.
Klubi poolt korraldatud esimeses küsitluses saavad toetajad otsustada meeskonna riietusruumi uue seinakujunduse üle, teatas klubi oma kodulehel.
Chiliz on kogunud fännitokenite emiteerimiseks suure hulga kõrgetasemelisi partnereid. Teiste hulgas teeb firmaga koostööd populaarne vabavõitlussari UFC ja teised tuntud jalgpalliklubid nagu Juventus, Paris Saint-Germain, Atlético Madrid, A.S. Roma, Galatasaray ja paljud teised. Isegi edukas E-spordi meeskond O.G. omab nimetatud fännitokenit.
Loe lisaks: “Krüpto ja sport – Kuidas need kaks on leidmas pidepunkte”