Praeguses ebakindlas majanduskliimas otsivad paljud eraisikud ja äriühingud paika, kus oma varasid hoida. Ühe suurema varapaigutuse krüptorahadesse tegi hiljaaegu ärianalüütikaga tegelev ettevõte MicroStrategy, kes omandas $250 miljoni eest Bitcoine. Ettevõte viitas krüptovaluutale kui arvestatavale varaklassile, kus varasid hoida.
$250 miljoni suurune bitcoini ost
Nasdaqi börsil noteeritud Ameerika ettevõtlustarkvarafirma Microstrategy teatas nädala alguses, et on ostnud sel aastal üle 250 miljoni dollari väärtuses Bitcoine. Teadaanne tõstis firma aktsiate hinda hoobilt 10 protsenti.
Firma sõnul on just Bitcoini „eristavad omadused” need, mis panid suurfirmat uskuma, et krüptovaluutasse investeerimine pakub mitte ainult mõistliku kaitset inflatsiooni eest, vaid ka väljavaadet teenida teistest investeeringutest suuremat tulu. Ettevõte ostis oma kapitali ümberpaigutades kokku 21 454 Bitcoini.
Loe lisaks: “Wall Street ostab bitcoini, märgid näitavad”
Bitcoin kui reservvara
See investeering kajastab meie veendumust, et Bitcoin on maailmas kõige laialdasemalt kasutusele võetud krüptovaluuta, see on usaldusväärne väärtuste hoidja ja atraktiivne investeerimisvara, millel on suurem pikaajaline kallinemisvõimalus kui sularaha hoidmisel,” ütles MicroStrategyi tegevjuht Michael Saylor. Veel lisas mees, et MicroStrategy käsitleb Bitcoini kui arvestatavat investeeringut ning on andnud Bitcoinile keskse rolli firma varade hoidmise strateegias.
Kuid otsus osta $250 miljoni eest Bitcoine ei tehtud üleöö, märkis ta. Ettevõte teostas kapitali ümberpaigutamise teemal mitmeid kuid analüüse ning märkis, et otsuse peamisteks teguriteks olid suured majanduslikud faktorid – nagu näiteks liigne rahatrükk ja sünge majanduskliima.
2012. aastal kirjutas Saylor muuhulgas teemal “Mobiilne laine”, milles käsitleti, kuidas mobiilne andmetöötlus mõjutas äri ja poliitikat, keskendudes selliste ettevõtete nagu Apple, Facebook, Google ja Twitter mõjule. MicroStrategy loodab nüüd, et maailm siseneb „virtuaalsesse lainesse” – toodete, teenuste ja protsesside kiireks dematerialiseerumine, mida võimaldab kõrgtehnoloogia ja mida kiirendab koroonakriis.
2020 on olnud aasta, kus mitmed traditsioonilised firmad on hakanud krüptosektori suunas pilke heitma. Varem teemast kõrvale hoidnud ettevõtted nagu JPMorgan, VISA ja Mastercard on viimasel ajal aina sagedamini krüpto-teemalistes uudistes figureerinud.