Kuidas saab sõidujagamisel ja plokiahelal olla pidepunkte? Austrias tegutsev firma on näide sellest, kuidas saab autosid tokeniseerida ning anda kõigile võimalus omada tükikest autorendiärist.
Tokeniseeritud Teslad plokiahela abiga
Viinis sõidujagamisteenust pakkuv firma Eloop on võtnud endale partneriks Peaq plokiahela ning koos on ette võetud edukas koostöö, muutes Teslade autopark tokeniteks. Eloop on loonud nimelt plokiahela-põhise identiteedi sajale firma autoparkki kuuluvale Teslale. Integratsioon võimaldab kasutajatel omada tükikest autopargist ja saada osa igapäevaste sõidujagamisteenuse tehingute pealt laekuvast tulust.
Autode tokeniseerimine näeb välja nii, et kui kasutajal on vastav token, kuulub talle ühtlasi tükike kogu sõidukipargist, kus konkreetse osa suurus sõltub tokenite arvust. Autode rentimisel saadud tulu jagatakse koheselt tokeneid omavate investorite kogukonna vahel.
Projekt kasutab vundamendina Peaq plokiahela võrku, mis majutab tokeniseeritud Teslade detsentraliseeritud infrastruktuuri koos tehingute- ja andmesalvestusega. Peaq on omakorda ehitatud Polkadoti platvormile.
Web3 @Tesla-sharing is here.
The first 100 Teslas are on the peaq network.
When you drive, everyone earns 🌎🌍🌏@eloop_one x @peaqnetwork pic.twitter.com/Iq4Wm1dAo9
— peaq (@peaqnetwork) June 27, 2023
Autojagamine 2.0
Eloopi üks asutajatest Nico Prugger nimetas Cointelegraphile antud kommentaaris projekti kui “Autojagamine 2.0”, sest tegemist on selles vallas ainulaadse seguga kogukonna omandist ja kasumi jagamisest. Sõidukite omandiõiguse tokeniteks muutmine on üks näide mudelist, kus üksikisikud saavad omada füüsilisi varasid plokiahela-põhiselt, mis on üks Web3 liikumise tulevikusuundadest.
Loe lisaks: “F1 tiim Red Bull sõlmis partnerluse Sui plokiahelaga”